Jak zgłosić reklamację?
Online
W serwisie internetowym iPKO przejdź do "Wiadomości" - "Reklamacje" lub wyślij maila na adres: PKOBankHipoteczny@pkobh.pl. Możesz też skorzystać z usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego - nasz adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-96125-57026-DVUEW-26
Zadzwoń
Infolinia PKO BP SA dostępna 24h/7 dni w tygodniu
800 302 302 bez opłat dla numerów krajowych w Polsce, w pozostałych przypadkach opłata zgodna ze stawka operatora
+48 81 535 60 60 opłata zgodna ze stawka operatoraWyślij list
Na adres: Centrum Obsługi i Operacji Biura Relacji z Klientami PKO Bank Polski SA Kancelaria, 22-411 Zamość ul. Partyzantów 15 lub PKO Bank Hipoteczny SA, 00-116 Warszawa, ul. Świętokrzyska 36
Osobiście
Odwiedź dowolny oddział lub agencję PKO Banku Polskiego SA
Pytania i odpowiedzi
Do kogo skierować reklamację?
Reklamacje możesz skierować do:
- PKO Banku Polskiego S.A. jako podmiotu zajmującego się obsługą klientów i uprawnionego do przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w imieniu PKO Banku Hipotecznego S.A.,
- lub bezpośrednio do PKO Banku Hipotecznego S.A.
W jaki sposób możesz złożyć reklamację?
Reklamację możesz złożyć :
- na piśmie – przesyłką pocztową lub za pośrednictwem podmiotu zajmującego się doręczaniem korespondencji na terenie Unii Europejskiej na nasz adres ,
- osobiście w dowolnym Oddziale PKO BP S.A. lub Agencji PKO BP S.A.,
- na nasz adres do doręczeń elektronicznych, wpisany do bazy adresów elektronicznych,
- elektronicznie -w serwisie internetowym iPKO, aplikacji mobilnej IKO, pocztą elektroniczną na nasz adres PKOBankHipoteczny@pkobh.pl,
- telefonicznie - na numer Infolinii PKO BP S.A.
Co powinna zawierać reklamacja?
Zgłoś swoje zastrzeżenie dotyczące naszego kredytu hipotecznego - tak szybko, jak to możliwe.
- Opisz szczegółowo sytuację, która budzi Twoje zastrzeżenia.
- Wskaż nieprawidłowości i Twoje oczekiwania wobec nas.
- Podaj numer swojej umowy kredytu, jeśli to możliwe.
- Pamiętaj o wpisaniu imienia i nazwiska, numeru PESEL i aktualnego adresu do korespondencji.
- W indywidualnych przypadkach możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje lub dokumenty.
Na Twoje życzenie potwierdzimy przyjęcie reklamacji na piśmie, e-mailem lub przez telefon.
Kiedy otrzymasz odpowiedź?
Reklamacje rozpatrujemy i udzielamy odpowiedzi niezwłocznie, do 30 dni kalendarzowych. W szczególnie skomplikowanych sytuacjach możemy wydłużyć ten termin do 60 dni kalendarzowych. W takim przypadku powiadomimy Cię o nowym przewidywanym terminie odpowiedzi.
Terminy odpowiedzi liczymy od dnia otrzymania reklamacji do dnia wysłania odpowiedzi.
W jaki sposób otrzymasz odpowiedź na reklamację?
Standardowo odpowiadamy na reklamację na piśmie, ale jeżeli nam to zgłosisz, wyślemy odpowiedź e-mailem.
Wysyłamy odpowiedzi na dane adresowe, które wskazałeś w banku jako adres do korespondencji - możesz je sprawdzić i zmienić online w serwisie internetowym iPKO, na infolinii i w dowolnej placówce PKO Banku Polskiego SA.
Jak możesz odwołać się od naszej odpowiedzi?
Możesz odwołać się od naszej odpowiedzi w sposób wskazany w odpowiedzi na reklamację. Prosimy:
- podaj nam numer Twojej reklamacji, która była już rozpatrywana przez bank, a otrzymana odpowiedź jest niesatysfakcjonująca,
- wskaż nam nieuwzględnione okoliczności sprawy i oczekiwane od banku rozwiązanie,
- podaj swoje dane (imię, nazwisko, numer PESEL, aktualny adresu do korespondencji) oraz ewentualnie numer umowy kredytu.
Sposób złożenia odwołania jest taki sam jak w przypadku reklamacji.
Odpowiedzi udzielimy Ci do 30 dni kalendarzowych, a jeśli nie będzie możliwości rozpatrzenia sprawy w podanym terminie, powiadomimy Cię o nowym przewidywanym terminie odpowiedzi, jednak nie dłuższym niż 60 dni kalendarzowych.
Odpowiedź otrzymasz na piśmie na adres, który wskazałeś w banku jako adres do korespondencji lub, jeżeli nam to zgłosisz, wyślemy odpowiedź e-mailem.
Jeśli wyczerpiesz procedurę reklamacyjną w banku, masz prawo do pozasądowego rozstrzygania ewentualnych sporów z bankiem przed Rzecznikiem Finansowym - sprawdź tryb postępowania.
Możesz także zwrócić się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumenta.
Zawsze masz też prawo wystąpić z powództwem do sądu powszechnego.
