Przejdź to głównej części strony

Jak i gdzie możesz zgłosić reklamację

Reklamacje są dla nas źródłem wiedzy o tym, co możemy ulepszyć, i jak możemy Ci pomóc. Prosimy kierować je do:

  • PKO Banku Polskiego SA, który zajmuje się obsługą klientów i  jest uprawniony do przyjmowania oraz rozpatrywania reklamacji w naszym imieniu
  • albo bezpośrednio do nas, czyli do PKO Banku Hipotecznego SA.

Jak zgłosić reklamację?

Online

W serwisie internetowym iPKO przejdź do "Wiadomości" - "Reklamacje" lub wyślij maila na adres: PKOBankHipoteczny@pkobh.pl. Możesz też skorzystać z usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego - nasz adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-96125-57026-DVUEW-26

Zadzwoń

Infolinia PKO BP SA dostępna 24h/7 dni w tygodniu

800 302 302 bez opłat dla numerów krajowych w Polsce, w pozostałych przypadkach opłata zgodna ze stawka operatora

+48 81 535 60 60 opłata zgodna ze stawka operatora

Wyślij list

Na adres: Centrum Obsługi i Operacji Biura Relacji z Klientami PKO Bank Polski SA Kancelaria, 22-411 Zamość ul. Partyzantów 15 lub PKO Bank Hipoteczny SA, 00-116 Warszawa, ul. Świętokrzyska 36

Osobiście

Odwiedź dowolny oddział lub agencję PKO Banku Polskiego SA

Sprawdź lokalizację i godziny otwarcia

Pytania i odpowiedzi

  • Reklamacje możesz skierować do:

    • PKO Banku Polskiego S.A. jako podmiotu zajmującego się obsługą klientów i uprawnionego do przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w imieniu PKO Banku Hipotecznego S.A.,
    • lub bezpośrednio do PKO Banku Hipotecznego S.A.
  • Reklamację możesz złożyć :

    • na piśmie  – przesyłką pocztową lub za pośrednictwem podmiotu zajmującego się doręczaniem korespondencji na terenie Unii Europejskiej na nasz adres ,
    • osobiście w dowolnym Oddziale PKO BP S.A. lub Agencji PKO BP S.A.,
    • na nasz adres do doręczeń elektronicznych, wpisany do bazy adresów elektronicznych,
    • elektronicznie -w serwisie internetowym iPKO, aplikacji mobilnej IKO, pocztą elektroniczną na nasz adres PKOBankHipoteczny@pkobh.pl,
    • telefonicznie - na numer Infolinii PKO BP S.A.
  • Zgłoś swoje zastrzeżenie dotyczące naszego kredytu hipotecznego - tak szybko, jak to możliwe.

    • Opisz szczegółowo sytuację, która budzi Twoje zastrzeżenia.
    • Wskaż nieprawidłowości i Twoje oczekiwania wobec nas.
    • Podaj numer swojej umowy kredytu, jeśli to możliwe.
    • Pamiętaj o wpisaniu imienia i nazwiska, numeru PESEL i aktualnego adresu do korespondencji.
    • W indywidualnych przypadkach możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje lub dokumenty.

    Na Twoje życzenie potwierdzimy przyjęcie reklamacji na piśmie, e-mailem lub przez telefon.

  • Reklamacje rozpatrujemy i udzielamy odpowiedzi niezwłocznie, do 30 dni kalendarzowych. W szczególnie skomplikowanych sytuacjach możemy wydłużyć ten termin do 60 dni kalendarzowych. W takim przypadku powiadomimy Cię o nowym przewidywanym terminie odpowiedzi.

    Terminy odpowiedzi liczymy od dnia otrzymania reklamacji do dnia wysłania odpowiedzi.

  • Standardowo odpowiadamy na reklamację na piśmie, ale jeżeli nam to zgłosisz, wyślemy odpowiedź e-mailem.

    Wysyłamy odpowiedzi na dane adresowe, które wskazałeś w banku jako adres do korespondencji - możesz je sprawdzić i zmienić online w serwisie internetowym iPKO, na infolinii i w dowolnej placówce PKO Banku Polskiego SA.

     

     

     

     

  • Możesz odwołać się od naszej odpowiedzi w sposób wskazany w odpowiedzi na reklamację. Prosimy:

    • podaj nam numer Twojej reklamacji, która była już rozpatrywana przez bank, a otrzymana odpowiedź jest niesatysfakcjonująca,
    • wskaż nam nieuwzględnione okoliczności sprawy i oczekiwane od banku rozwiązanie,
    • podaj swoje dane (imię, nazwisko, numer PESEL, aktualny adresu do korespondencji) oraz ewentualnie numer umowy kredytu.

    Sposób złożenia odwołania jest taki sam jak w przypadku reklamacji.

    Odpowiedzi udzielimy Ci do 30 dni kalendarzowych, a jeśli nie będzie możliwości rozpatrzenia sprawy w podanym terminie, powiadomimy Cię o nowym przewidywanym terminie odpowiedzi, jednak nie dłuższym niż 60 dni kalendarzowych.

    Odpowiedź otrzymasz na piśmie na adres, który wskazałeś w banku jako adres do korespondencji lub, jeżeli nam to zgłosisz, wyślemy odpowiedź e-mailem.

    Jeśli wyczerpiesz procedurę reklamacyjną w banku, masz prawo do pozasądowego rozstrzygania ewentualnych sporów z bankiem przed Rzecznikiem Finansowym - sprawdź tryb postępowania.

    Możesz także zwrócić się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumenta.

    Zawsze masz też prawo wystąpić z powództwem do sądu powszechnego.