O wsparciu
Kiedy możesz dostać pomoc w spłacie kredytu?
Wsparcie możesz dostać, jeśli masz trudności ze spłatą kredytu, który zaspokaja Twoje potrzeby mieszkaniowe
Jakie wsparcie otrzymasz?
Uzyskasz pomoc w spłacie rat kredytu – maks. 3000 zł miesięcznie
Jak długo trwa wsparcie?
Ze wsparcia możesz korzystać nawet przez 40 miesięcy
Kiedy trzeba zwrócić wsparcie?
Wsparcie zaczniesz zwracać po 2 latach od przekazania nam przez BGK ostatniej raty wsparcia w 200 równych i nieoprocentowanych ratach co miesiąc. Jeśli zwrócisz 134 rat bez opóźnień, pozostałe zostaną umorzone
Skorzystaj z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców
- Kiedy możesz złożyć wniosek o wsparcie lub pożyczkę?
Wniosek o wsparcie w spłacie kredytu lub o pożyczkę na spłatę kredytu możesz złożyć, jeśli:
- Ty lub osoba, z którą masz kredyt, macie status bezrobotnego lub
- koszty raty kredytu przekraczają 40% miesięcznych dochodów Twojego gospodarstwa domowego lub
- Twoje miesięczne dochody, po odjęciu miesięcznych kosztów kredytu nie przekraczają:
- 2525 zł w gospodarstwie jednoosobowym:
- 2057,50 zł
na każdą osobę w gospodarstwie wieloosobowym
- Jak możesz złożyć wniosek o wsparcie lub pożyczkę
Wniosek o wsparcie w spłacie kredytu lub o pożyczkę na spłatę kredytu możesz złożyć:
- Papierowo – w dowolnym oddziale banku
- Elektronicznie – na adres mailowy pracownika banku, po wcześniejszym kontakcie z doradcą hipotecznym w oddziale
- Kiedy nie dostaniesz wsparcia
- Kiedy wstrzymuje się wsparcie
Wsparcie wstrzymuje się, jeśli z niego zrezygnujesz lub przestaniesz spełniać warunki jego przyznania, np. stracisz status osoby bezrobotnej, Twoje miesięczne dochody wzrosną ponad wymagany próg, sprzedasz mieszkanie/dom jednorodzinny, na który masz kredyt lub spłacisz kredyt w całości.
- Kiedy możesz dostać pożyczkę na spłatę kredytu mieszkaniowego
Możesz dostać pożyczkę, jeśli pieniądze ze sprzedaży Twojej nieruchomości nie wystarczą na spłatę kredytu mieszkaniowego
- Jaką kwotę pożyczki otrzymasz
Możesz otrzymać maks. do 120 000 zł pożyczki na spłatę kredytu mieszkaniowego
- Jakiego dokumentu potrzebujemy, kiedy sprzedasz nieruchomość
Żeby dostać pożyczkę, trzeba dostarczyć nam umowę sprzedaży nieruchomości maks. do 14 dni od dnia sprzedaży
- Kiedy trzeba zwrócić pożyczkę
Pożyczkę zwracasz po 2 latach od jej wypłaty w 200 równych i nieoprocentowanych ratach co miesiąc. Jeśli zwrócisz 134 rat bez opóźnień, pozostałe zostaną umorzone
- Dostaję już pomoc z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Czy mogę skorzystać ze wsparcia na nowych zasadach, które obowiązują od 15 maja 2024 r.?
Żeby skorzystać ze wsparcia na nowych zasadach, musisz podpisać aneks do umowy wsparcia. Zanim Ci go udostępnimy, sprawdzimy m.in. czy nadal aktualna jest przesłanka, na podstawie której obecnie dostajesz pomoc z FWK.
Pobierz wniosek dotyczący FWK
800 302 302 - nie ma opłat dla numerów krajowych na terenie Polski, a w pozostałych przypadkach opłata zgodna z taryfą operatora
+48 81 535 60 60 – opłata zgodna z taryfą operatora.
Jak jeszcze możemy Ci pomóc?
Dobrowolna sprzedaż nieruchomości
Program Dobrowolnej Sprzedaży Nieruchomości (DSN) to pomoc PKO Banku Hipotecznego we współpracy z PKO Bankiem Polskim w uregulowaniu długów i sprzedaży zadłużonej nieruchomości.
- Jak możemy pomóc
Aby Ci pomóc:
- angażujemy profesjonalnego pośrednika, który znajduje kupca na zadłużoną nieruchomość i płacimy wynagrodzenie pośrednikom w obrocie nieruchomościami
- wspieramy Cię przy formalnościach związanych ze sprzedażą
- pomagamy w negocjacjach ugód z innymi wierzycielami (np. spółdzielniami, wspólnotami mieszkaniowymi, ZUS-em, US-em, z innymi bankami)
- Sprawdź, co zyskasz
Nie czekaj na postępowanie komornicze.
Poniżej, w seksji Dokumenty do pobrania, znajduje się kalkulator w formacie pliku XLS, który pozwoli Ci ocenić swoją sytuację.
- Kontakt w sprawie Dobrowolnej Sprzedaży Nieruchomości:
+58 882 86 60 – opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Jeśli chcesz przystąpić do programu DSN
- wydrukuj formularz (poniżej w sekcji Dokumenty do pobrania),
- wypełnij go i podpisz,
- a następnie wyślij na adres:
PKO Bank Polski S.A.
Kancelaria, ul. Partyzantów 15, 22-411 Zamość
Lub e-mail: dsn@pkobp.pl
Dokumenty do pobrania dotyczące DSN
+58 882 86 60 – opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Przejściowe problemy ze spłatą kredytu – jak możesz je rozwiązać?
- Wakacje kredytowe
Na Twój wniosek możemy zawiesić spłatę jednej raty miesięcznej (kapitałowo-odsetkowej) w każdym roku kalendarzowym. Wniosek o zawieszenie spłaty raty miesięcznej złóż najpóźniej 3 dni robocze przed terminem płatności raty kredytu.
Zawieszenie nie powoduje wydłużenia okresu kredytowania, zmieni się jednak wysokość Twoich kolejnych rat.
Jeśli masz ubezpieczenie spłaty kredytu od utraty pracy, to przy składaniu wniosku o zawieszenie spłaty pamiętaj, że w okresie zawieszenia rat nie przysługuje Ci świadczenie z tytułu utraty źródła dochodu.
Nie pobieramy opłat za realizację dyspozycji zawieszenia raty kredytu.
Informacja o zawieszeniu raty kredytu jest przekazywana do Biura Informacji Kredytowej (BIK) i jest widoczna dla wszystkich jego użytkowników, m.in. banków.
- Gdzie złożyć dyspozycję w sprawie wakacji kredytowych
Dyspozycję zawieszenia raty możesz złożyć w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego lub za pośrednictwem serwisu internetowego iPKO.
W serwisie iPKO:
- Wybierz: Oferty i wnioski →Dyspozycje / Zaświadczenia → Nowa dyspozycja
- Wskaż właściwy typ dyspozycji:
- rodzaj wniosku: Dyspozycja
- kategoria: dotycząca kredytu hipotecznego
- podkategoria: Zawieszenie spłaty kredytu
- Na kolejnej stronie z rozwijanej listy wybierz swój kredyt (tu większość danych uzupełni się automatycznie)
- Zdecyduj i wskaż, jak mamy Cię powiadomić o zawieszeniu spłaty (e-mail lub SMS) i potwierdź dyspozycję narzędziem autoryzacyjnym
- Ubezpieczenie
Sprawdź, czy Twoja umowa kredytu wiąże się z ubezpieczeniem:
- od utraty pracy (źródła dochodu)
- inwalidztwa wskutek nieszczęśliwego wypadku
- leczenia szpitalnego
Jeśli zaszło zdarzenie objęte ochroną ubezpieczeniową, w wyznaczonym okresie zgłoś się po odszkodowanie. Pamiętaj o dokumentach potrzebnych do ustalenia odpowiedzialności ubezpieczyciela lub wysokości odszkodowania.
Zasady i tryb zgłaszania zdarzenia ubezpieczeniowego opisane są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) dostępnych na stronie internetowej ubezpieczyciela.
Jeśli Twój kredyt jest ubezpieczony i zaszło zdarzenie ubezpieczeniowe – skontaktuj się z ubezpieczycielem lub odwiedź dowolny oddział PKO Banku Polskiego.
Zmiana warunków spłaty zadłużenia – restrukturyzacja kredytu
Jeśli masz zaległości w spłacie kredytu, możesz złożyć wniosek o jego restrukturyzację. Możemy zmienić pierwotne warunki Twojego kredytu tak, by umożliwić Ci wywiązywanie się z zawartej umowy.
- Co możesz zyskać
Dzięki restrukturyzacji kredytu masz szansę:
- poprawić swoją sytuację finansową
- kontynuować umowę – bez ryzyka, że wzrośnie suma do spłaty lub i że poniesiesz koszty za brak terminowej spłaty
- zapewnić sobie bezpieczeństwo zamieszkania w nieruchomości, która jest przedmiotem kredytowania
Decyzję o zmianie warunków spłaty zobowiązań podejmiemy dopiero po ocenie Twojej sytuacji majątkowej.
- Jak złożyć wniosek o restrukturyzację
Jeśli chcesz zmienić warunki spłaty i masz zaległości w spłacie rat kredytu, wydrukuj i wypełnij wniosek o restrukturyzację (znajduje się poniżej w sekcji Pliki do pobrania).
Następnie:
- podpisz wniosek zgodnie ze wzorem podpisu złożonego w banku, zeskanuj go, a następnie wyślij na adres e-mail: problem.w.splacie@pkobh.pl lub
- złóż wniosek w najbliższej placówce PKO Banku Polskiego – najlepiej w oddziale, w którym została podpisana umowa kredytu
-
W przypadku, gdy:
- kredyt jest udzielony kilku osobom – każda z nich wypełnia i podpisuje odrębny wniosek
- wniosek jest podpisywany przez pełnomocnika – załącz pełnomocnictwo (udzielone w obecności pracownika banku lub notariusza), o ile nie zostało wcześniej złożone w banku
Pliki do pobrania - restrukturyzacja zadłużenia
Kontakt
- nr telefonu: (+48) 58 882 85 05 lub (+48) 58 882 85 19 – pracujemy od poniedziałku do piątku, w godz. 8.30-21.00)
- nr telefonu infolinii PKO Banku Polskiego (pracujemy całą dobę):
800 302 302 – brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, a w pozostałych przypadkach: opłata zgodna z taryfą operatora
(+48) 81 535 60 60 – opłata zgodna z taryfą operatora
- e-mail: problem.w.splacie@pkobh.pl
Nie zwlekaj i jak najwcześniej skontaktuj się z nami, jeśli masz trudności ze spłatą kredytu albo przewidujesz, że takie problemy mogą wystąpić w najbliższym czasie, np. w związku z:
- zmianą lub utratą pracy
- ciężką chorobą.
Przyjdź do dowolnej placówki PKO Banku Polskiego – w szczególności oddział, w którym została zawarta umowa kredytu
Przestępcy w ostatnim czasie coraz częściej podszywają się pod numery telefonów firm, instytucji, w tym banków. Jeżeli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem banku, zawsze możesz się rozłączyć i skontaktować z infolinią pod numerem telefonu 800 302 302
Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o dane karty płatniczej oraz jej PIN, o login i hasło do bankowości elektronicznej, pełny numer PESEL czy kod BLIK. Nie będzie też namawiał do instalacji dodatkowego oprogramowania.

