Informacja na temat składania i rozpatrywania reklamacji i odwołań
przez Klientów PKO Banku Hipotecznego S.A.
Reklamacje należy kierować do PKO Banku Polskiego S.A. jako podmiotu zajmującego się obsługą klientów i uprawnionego do przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w imieniu PKO Banku Hipotecznego S.A. albo bezpośrednio do PKO Banku Hipotecznego S.A.
- Reklamację możesz złożyć :
- na piśmie – przesyłką pocztową lub za pośrednictwem podmiotu zajmującego się doręczaniem korespondencji na terenie Unii Europejskiej na nasz adres , osobiście w dowolnym Oddziale PKO BP S.A. lub Agencji PKO BP S.A., na nasz adres do doręczeń elektronicznych, wpisany do bazy adresów elektronicznych,
- elektronicznie -w serwisie internetowym iPKO, aplikacji mobilnej IKO, pocztą elektroniczną na nasz adres PKOBankHipoteczny@pkobh.pl,
- telefonicznie - na numer Infolinii PKO BP S.A.
2. Reklamację możesz przekazać w najbardziej dogodny dla siebie sposób:
a) podczas osobistego kontaktu z pracownikiem dowolnego Oddziału lub Agencji PKO Banku Polskiego S.A., w godzinach ich pracy;
b) przesyłając list na adres:
- Oddziału lub Agencji PKO Banku Polskiego S.A. - adresy oddziałów i agencji dostępne są na stronie internetowej www.pkobp.pl lub www.pkobh.pl;
- Centrali PKO Banku Polskiego S.A.: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.,
ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa
- Biura Relacji z Klientami w Centrum Obsługi Klienta Detalicznego: Centrum Obsługi i Operacji,
Biuro Relacji z Klientami
PKO BANK POLSKI KANCELARIA,
22-411 Zamość,
ul. Partyzantów 15
- PKO Banku Hipotecznego S.A., ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa
- do doręczeń elektronicznych: AE:PL-96125-57026-DVUEW-26, z wykorzystaniem usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
c) dzwoniąc pod numery telefonów Infolinii PKO Banku Polskiego S.A.:
- dla dzwoniących w kraju: 800 302 302
- dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych: +48 81 535 60 60
d) za pośrednictwem serwisów bankowości elektronicznej iPKO lub Inteligo lub pocztą elektroniczną na adres Banku PKOBankHipoteczny@pkobh.pl
Dodatkowo, w sprawach reklamacji możesz zwrócić się do Dyrektora Biura Relacji z Klientami w Centrum Obsługi Klienta Detalicznego lub wyznaczonego przez niego pracownika:
POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI SA ul. Partyzantów 15, 22-411 Zamość | poniedziałek – piątek od 8:00 do 16:00 |
Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z poniższymi zasadami:
- Reklamacja powinna zawierać Twoje:
- dane identyfikacyjne– imię, nazwisko, PESEL,
- aktualne dane adresowe,
- w miarę możliwości - numer umowy kredytu, której dotyczy reklamacja,
- treść zastrzeżenia dotyczącego produktu świadczonego przez Bank.
- Możemy prosić Cię o przekazanie dodatkowych informacji lub dokumentów, jeśli będą one niezbędne do rozpatrzenia reklamacji.
- Na Twoje życzenie potwierdzimy, że otrzymaliśmy Twoją reklamację, na piśmie lub w innej formie, którą z Tobą ustalimy.
- Reklamacje rozpatrujemy i udzielamy odpowiedzi niezwłocznie, do 30 dni.
Jeśli sprawa jest szczególnie skomplikowana, możemy wydłużyć termin do 60 Jeśli będziemy musieli wydłużyć czas rozpatrywania, poinformujemy Cię o nowym terminie. Terminy odpowiedzi liczymy od dnia otrzymania reklamacji do dnia wysłania odpowiedzi.
- Odpowiedź na reklamację otrzymasz na piśmie albo, na Twój wniosek, pocztą elektroniczną.
- Możesz odwołać się od naszej odpowiedzi w sposób wskazany w odpowiedzi na reklamację.
- Gdy wyczerpiesz procedurę reklamacyjną w naszym banku, masz prawo do pozasądowego rozstrzygania ewentualnych sporów przed Rzecznikiem Finansowym, zgodnie z trybem postępowania wskazanym na jego stronie.
- Jako konsument, ,możesz zwrócić się o pomoc do właściwego Powiatowego lub Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
- Masz prawo wystąpić z powództwem do właściwego sądu powszechnego.